perjantai 22. tammikuuta 2016

Kaiken maailman putket ja ontelot

Joululoma Suomessa meni mukavasti, mitä nyt tytär jonkin verran heitti lunta tupaan. Annan sellaisen valua kuin vesi hanhen selästä, enkä ala riidellä olemattomista.

Kotona olen jo ollut kolmisen viikkoa, mistä ajasta n. kolme viikkoa sairaana. Ensin yskin keuhkojani pellolle niin, että kylkiluiden seutu on vieläkin kipeänä. Lääkärille piti mennä, sain viikon sairaslomaa ja antibioottikuurin keuhkoputken tulehdukseen. Seuraavakin viikko meni sairastaessa. Tauti oli noussut poskionteloihin. Taas lääkärille ja taas antibioottia, tällä kertaa jotain tosi vahvaa. Luin vähän sivu- ja jälkioireita ja päätin jättää purkin avaamatta. Kyllä nämä taudit levollakin lähtevät.

Makasin viikon sohvalla ja katsoin kaikki mahdolliset sarjat ja elokuvat Netflixistä, johon olin saanut ilmaisen tutustumisjakson. Kiva juttu, mutten aio jatkaa maksullista tilausta. Ei minulla aina ole aikaa telkkaria niin paljon katsoa.

Tällä viikolla aloitin työt, mutta tuskin olin alkuun päässyt, kun jo taas makasin kotona. Tai en kyllä maannut, vaan ravasin vessassa yhtenään. Joku mahatautipaholainen oli iskenyt. En muista, koska viimeeksi olisin oksentanut oikein toden teolla. Vielä on vähän hutera olo, mutta onneksi on viikonloppu edessä ja saan taas olla möllöttää.

Koira ei oikein tajua, miksi ei tehdä pitkiä lenkkejä, vaikka olen kotona. Onkohan se tyhmä, kun ei ymmärrä vaikka kuinka selittäisin, etten voi enkä jaksa rampata kilometrikaupalla.

Toivottavasti mikään muu tauti ei enää iske vähään aikaan. Eihän tällaista jaksa millään, eikä töissäkään oikein tykätä. Vaikka toisaalta, ei minua haittaa vaikkeivät tykkääkään, minähän olen jo melkein eläkkeellä.



1 kommentti:

  1. No johan sinulla nyt kaikki taudit vaivaa. Tuo mahatauti on tosi kurja, muista juoda nestettä.
    Paranemista toivottelen!

    VastaaPoista