perjantai 12. helmikuuta 2016

Suunnitelmat muuttuvat

En menekään Saksaan nyt viikonloppuna vaan piipahdan Belgian rannikolla. Jaa että miksi? No, siksi, kun on kylmä, sataa vettä/räntää/lunta, tulee myrskyisästi, eikä aurinkokaan paista. Eikö tuossa ole jo tarpeeksi syytä lähteä viettämään viikonloppua merenrannalla?

Meri on aina vetänyt minua puoleensa ja varsinkin tuulisena ja sateisena syyspäivänä meren rannalla on oikein riemuisaa kuljeskella. Kunnon kevätmyrskykin on oikein virkistävää, kun vettä sataa kaatamalla. Toivottavasti niin ei kuitenkaan käy, vaikka säätiedotus aika harmaata lupaakin. No, huomenna se nähdään.

Töissä piti tänään opetella webinarin järjestämistä ja pitämistä. Onneksi harjoiteltiin tänään, että ensi viikolla osataan toimia. Taaskaan ei löytynyt koko talosta ihmistä, joka olisi osannut jo ennestään tämänkin asian. Kantapään kautta piti opetella, mutta hankalan alun jälkeen homma alkoi sujua. Muutaman päivän päästä onkin jännät paikat, kun oikeille kuulijoille kerrotaan asioita.

Aloitin tällä viikolla ikääntymistä koskevan nettikurssin. Olen nyt muutaman jakson katsonut ja kuunnellut ja ahkerasti kommentoinutkin. Paljon on tullut ajattelemisen aihetta. Omiakin ajatuksia ja asenteita täytyy näköjään kohentaa. Ilokseni olen kuitenkin todennut, ettei minun vielä kannata kiveä kaivoon viskata. Olen oikeastaan monella tapaa ihan nuori vaikka syntymävuosi onkin kaukana menneisyydessä. Vielä on paljon oppimista ja oivaltamista jopa minulla.

Tällaista meillä oli viisi vuotta sitten. Nyt eivät narsissit vielä kuki.


1 kommentti:

  1. Hyvää reissua!
    Ikähän on vain numero, eikö ?

    VastaaPoista