tiistai 19. helmikuuta 2013

Negatiivarisen päivä

Päivän väite: Jos aamulla heräät jyskyttävään pääsärkyyn, tulee päivästä mahdollisimman huono. Ajastusta vahvensi, kun aamulenkillä tajusin, että olikin vasta tiistai eikä torstai. Siihen asti olin luullut, että huomenna olisi perjantai. Pettymys oli suuri!

Eilisen autoiluni seurauksena jouduin vielä tänään lähtemään ajellen töihin, ja tietysti pahimpaan ruuhka-aikaan. Onneksi olin osannut varautua.

Töissä sain heti työkaverin kimppuuni (sen, jonka koko olemuskin saa minut näkemään punaista). Hän on jostain syystä päättänyt ryhtyä jonkinlaiseksi pomokseni ja hyppyyttäjäkseni. Sanoin suorat sanat, en jaksa tuollaista tekopyhyyttä. Olisi edes vihaisen näköinen, kun moittii, mutta kun koko ajan hymyilee ja puhuu lipevän ystävällisesti. Ei tunnu oikealta.

Päänsärky ei ole lähtenyt koko päivänä vaikka olen yrittänyt sitä ruokkia pillereillä ja kahvilla. Sen kunniaksi voinkin vastata Luostarista löytämiini negatiivikysymyksiin. Tuntuu sopivalta päätökseltä tälle päivälle.

1. Milloin lapsena muistat pettyneesi ensimmäisen kerran ja mihin?
En minä ole lapsena pahemmin pettynyt. Ellen nyt silloin, kun sain piiskaa leikittyäni radan varressa. Ei piiska minua estänyt sinne uudestaan menemättä. Piti vain olla varovainen ja näkymätön.  

2. Mikä oli inhokkiruokasi tuolloin?
Kyllä se oli silakkalaatikko tai joku muu laatikkoruoka. En tykännyt yhtään.
3. Entäpä inhokkiruokasi nyt?
En minä mitään inhoa, mutta selleriä en syö allergian takia. Olen nykyisin aika kaikkiruokainen vaikka voisi silakkalaatikko vieläkin jäädä lautaselle.  

4. Mikä sinusta piti tulla isona?
Olen kuulemma halunnut lastenhoitajaksi tai ompelijaksi. Onneksi ei tullut ainakaan lastenhoitajaa, olisivat pikkuiset helisemässä, kun niitä komentelisin. Ompelijan taidoillani voisin pärjätäkin, aika monet vaatteet takkeja myöten olen itse tehnyt. Viime vuosina on sekin askartelu jäänyt vähemmälle, mutta verhoja sentään saan vielä valmiiksi.

5. No tuliko ja jos ei, mikä oli syy?
Ei ja ei mikään.
6. Milloin viimeksi olit ilkeä ja inhottava? Kenelle?
Tänään! Ja olen huomennakin sille samalle työkaverille. En kestä sen muka-positiivista olemusta. Pelkkää hattuilua.
7. Milloin käytit viimeksi hyväksi jotain toista ihmistä ja missä tilanteessa?
Taisi olla perjantaina, kun pyysin nuorta työkaveria kantamaan tavaroita autoon. Tosin hän itse tarjoutui, joten tuskin oli hyväksi käyttämistä. Enpä muista, koska oikeasti olisin niin tehnyt. 
8. Oletko kieltäytynyt tekemästä jotain, vaikka toisaalta mieli tekisi?
Olen. Avioliittoni aikana kieltäydyin monista päivälliskutsuista ja työkavereiden kanssa olusille menosta. En uskaltanut mihinkään mennä.
9. Ankea päivä - mitä teet?
Jos on viikonloppu, niin illalla avaan viinipullon. Arkena istun ja tuijotan telkkaria ja seikkailen internetin omituisessa maailmassa. Tai menen nukkumaan.
10. Onko mielestäsi aihetta negailla asioita ja jos, millaisia?
Tottakai on. Ei kukaan voi olla ainaisesti positiivinen, sellainen alkaa vähitellen suututtaa. Sitäpaitsi negatiivisesta ajattelusta on hyötyäkin, tulee vähemmän pettymyksiä.

Minä olen kyllä oikeasti positiivinen ihminen. Joskus tällainen negailu kyllä on paikallaan.
Tähän kysymyslistaan kuuluu oikein prenikkakin. Otin senkin mukaani ja toivotan negatiivista iltaa kaikille. Vastatkaa tekin kysymyksiin ja ottakaa kyltti omaksenne.


 

7 kommenttia:

  1. Sympatiani sulle, ei tosiaankaan kuulostanut olleen mukava päivä mutta oli siinä yksi hyvä pointti mikä pisti silmään heti. Nimittäin se, että sanoit sille hyppyyttäjälle heti päin näköä miten asiat ovat. Ne kun tahtovat olla niin surkeita otuksia, että jos niille antaa vähääkään periksi niin touhu ei muuta kuin pahenee. Olen sen niin monta kertaa nähnyt, tosin remonttifirmaa edustavana sivusta katselijana mutta kumminkin.

    Listasi oli hyvä ja sieltäkin huomasin ettet ole ainoa listan tehneistä joka vihaa silakkalaatikkoa, tuota jaloa ruokaa ;D

    Toivotaan että huomenna polkusi olisi kevyemmät ja pianhan se perjantaikin sieltä koittaa. Pusuja <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nythän on niin, että minun silmilleni ei enää hypitä. Ei edes töissä. Piste. Nih!

      Poista
  2. Makuja on monia. meillämies aina välillä pyytää, että tee taas leivinuunissa silakkalaatikkoa. Hänen (ja minunkin) mielstä se tulee siellä muhimalla tosi hyvää.

    Hyvä lista, ja hyvä, että sanoit suorat sanat;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tiedän, että moni silakkalaatikosta tykkää. Ja nii pitääkin olla. Makuasiat on sellaisia.

      Poista
  3. Yyyyh... silakkalaatikko, yäk! Onneksi en ole edes muistanut moista vuosiin.

    VastaaPoista